sennenaktiviteter

Alla inlägg den 30 november 2014

Av södra norrland - 30 november 2014 15:24

Hej!
Idag har årets sista träff gått av stapeln, tack alla som kom, det var så himla kul att så många dök upp!
Först gick vi en liten sväng i Bosvedjeskogen som avslutades med en frågeslinga med buslätta frågor.
Sen åkte vi hem till mej och smörjde kråset, skinkmacka, janssons, bullar, choklad, glögg och pepparkakor.
Alla hade med sig fina priser så ingen gick lottlös hem   
 
jag tror faktiskt att det var rekord idag i antalet deltagare, jag räknade till 13 personer och 16 hundar om jag inte missat någon.
Så nu nu känns det kul att köra på ett år till som aktivitetesombud ! ( jag kan ju erkänna att jag funderar ibland när deltagarantalet är löjligt lågt när jag vet hur många hundar som finns i vårt område )
Men idag var det extra trevligt så det får nog bli en återkommande aktivitetet att fika hos mej på avslutningen, så himla enkelt istället för att släpa med en massa saker ut i busken, vädret kan ju vara hur som helst oxå denna årstid.
Idag var vädergudarna på vår sida, solen bröt igenom och temperaturen låg kring noll.
 
Åsså en ny liten donna ! Bernerdalens Oh My God "Molly" Vi genade genom skogen vi som gick sist med denna sötnos.
               
snillen spekulerar   

 
Eftersom jag hamnade sist i klungan så vart det inte så många bilder tagna idag.

              

   
Och när man vill vara en stund för sig själv för en powernapp då uppsöker man en folktom plats   

 
och då orkar man bara inte bry sig om dom som vill valpmysa, har jag somnat så har jag sa Molly.
  
hundar och folk överallt, sämre första advent kan man ha!

Ser att jag missat att blogga om förra träffen.

Det var en blöt historia, vi gick runt Selångerdalen där tjärnen hade svämmat över, men när vi väl kom fram dit så var det längre att vända än att vada   så det blev väl en eller annan blöt fossing för dom som inte hade stövlar!
               
idel glada miner fast det kippar mellan tårna !

         
Ha en fortsatt skön första advent så syns vi på det nya året !
/ AC
( och för den som möjligtvis tyckte synd om Aston Martin som strök omkring i köket så kan jag upplysa om att han försåg sig själv med janssons som stod ute på altan för att kallna, jag som tyckte det blev mycket kvar behöver inte fundera på det längre, hälften försvann   )

Presentation


aktivitetsombud Sundsvall:
AnnCatrin Uppfeldt
Sundsvall
073/ 840 24 90

medhjälpare
Ulrika Hansson
Kovland
070/ 345 72 70

mailadress

Svenska sennenhundklubben

     
Träffarna ordnas i SSHK regi
och vänder sig till våra medlemmar i klubben.
Du är varmt välkommen att besöka en träff innan du blir medlem.
Ett medlemsskap kostar 
300 kr/ år
mer information finns på
http://www.sshk.a.se/

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

SSHK

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


  


  



  


  


 

 

 


 

  


  

 

 

 

 

  


     


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

                           

 

           

 

   

 

 

 

       

 

           

   
   


Ovido - Quiz & Flashcards