sennenaktiviteter

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av södra norrland - 17 mars 2014 16:47

Hej igen!
Jag trodde för en stund att jag missat att blogga igen men inser att det blev ett litet större hopp mellan träffarna så vi har faktiskt inte haft någon träff sen förra inlägget, tur det nu när jag lovat att skärpa mig!
Börjar med en bild från idag, för att visa vårens lynniga temperament ...........  

  
Det var väl i det närmaste snöfritt igår, utom i skogen ........och idag vräker det ner snö !

Igår hade vi träff på norra berget i Sundsvall, av helt egoistiska skäl från min sida då min bil står på verkstad, inte så långt att åka med två hundar i baksätet på en "vanlig" bil, insåg sen att min idé om att lämna hundarna i bilen medans vi fikade på café inte var så smart när man inte har en kombi så jag lämnade helt sonika hundarna hemma och åkte själv på träff.
Norra berget är väl inte direkt optimalt för en hundträff då det kryllar av folk och fä, men det kan vara nyttigt ibland med en koppelpromenad oxå!
           
Fin utsikt över Selångerdalen bjöds vi på iallafall från den stora cementplattan vid Bureplatsen.

  
Vad kollar vi på ??? Bernerdalens Kalimera & Bernerdalens E´de Bruce


Doremis Hubble UWA
 
  
Bernerdalens E´de Bruce

  
Bernerdalens Lord Calvert 

         
Bernerdalens Lord Calvert " Calle" 1 år, livet leker!

  
Bernerdalens Irish Coffee " Tutan "

Några få tappra själar som dök upp på dagens träff, det tackar vi för!
Nästa träff är den 4 maj, då borde det vara snöfritt igen! Återkommer om plats.

Lycka till alla som ska till Sala på rasspecial i helgen !!!! Vi håller tummar & tassar för fina resultat för södra norrland !     
/ AC

Presentation


aktivitetsombud Sundsvall:
AnnCatrin Uppfeldt
Sundsvall
073/ 840 24 90

medhjälpare
Ulrika Hansson
Kovland
070/ 345 72 70

mailadress

Svenska sennenhundklubben

     
Träffarna ordnas i SSHK regi
och vänder sig till våra medlemmar i klubben.
Du är varmt välkommen att besöka en träff innan du blir medlem.
Ett medlemsskap kostar 
300 kr/ år
mer information finns på
http://www.sshk.a.se/

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

SSHK

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


  


  



  


  


 

 

 


 

  


  

 

 

 

 

  


     


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

                           

 

           

 

   

 

 

 

       

 

           

   
   


Skapa flashcards